Il sito di Yahoo Answers verrà chiuso il 4 maggio 2021 (ora della costa est degli USA) e dal 20 aprile 2021 (ora della costa est degli USA) sarà in modalità di sola lettura. Non verranno apportate modifiche ad altre proprietà o servizi di Yahoo o al tuo account Yahoo. Puoi trovare maggiori informazioni sulla chiusura di Yahoo Answers e su come scaricare i tuoi dati in questa pagina di aiuto.

Ragazzi un commento in inglese su "The Ballad of Sacco e Vanzetti" di Joan Baez :(?

Ciao ragazzi...qualcuno mi aiuterebbe a fare un commento in inglese sulla Ballata di Sacco e Vanzetti di Ennio Morricone?? Mi sta venendo molto difficile...mi fareste un grandissimo piacere!!! :(

QUESTO è IL TESTO ORIGINALE!!!

Father, yes, I am a prisoner

Fear not to relay my crime

The crime is loving the forsaken

Only silence is shame

And now I'll tell you what's against us

An art that's lived for centuries

Go through the years and you will find

What's blackened all of history

Against us is the law

With its immensity of strength and power

Against us is the law!

Police know how to make a man

A guilty or an innocent

Against us is the power of police!

The shameless lies that men have told

Will ever more be paid in gold

Against us is the power of the gold!

Against us is racial hatred

And the simple fact that we are poor

My father dear, I am a prisoner

Don't be ashamed to tell my crime

The crime of love and brotherhood

And only silence is shame

With me I have my love, my innocence,

The workers, and the poor

For all of this I'm safe and strong

And hope is mine

Rebellion, revolution don't need dollars

They need this instead

Imagination, suffering, light and love

And care for every human being

You never steal, you never kill

You are a part of hope and life

The revolution goes from man to man

And heart to heart

And I sense when I look at the stars

That we are children of life

Death is small.

PS: 10 PUNTI!!!!

1 risposta

Classificazione
  • Anonimo
    9 anni fa
    Risposta preferita

ITALIANO

Una canzone meravigliosa, che riporta perfettamente alla memoria la tragica vicenda di Nicola e Bartolomeo, la cui esistenza è stata terribilmente stroncata da una ignobile politica del governo americano.

Come disse Sacco durante il processo, è anche vero che, ne non fossero stati accusati in modo così palesemente fittizio, nessuno si ricorderebbe i loro nomi, mentre ora il loro ricordo resterà vivo nella gente per tantissimi altri anni (ne sono già passati 80...).

INGLESE

A wonderful song that perfectly brings to mind the tragic story of Nicholas and Bartholomew, whose life was cut short by a terribly disgraceful American government policy.

As Sacco said during the trial, it is also true that it had not been charged so patently fake, no one would remember their names, but now their memory will live in people for many more years (I'm already past 80. ..).

Fonte/i: spero d'esserti stata d'aiuto!!!ho avuto un compito su qst commento,ed ho preso otto e mezzo!!!!CIAO
Altre domande? Fai una domanda e ottieni le risposte che cerchi.